Εκατό χρόνια μετά τον
θάνατο του Κωνσταντίνου Καβάφη, τα ποιήματά του εξακολουθούν να συνεπαίρνουν
εκατομμύρια αναγνώστες ανά την υφήλιο.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει ακόμα και η μορφή του κοσμοπολίτη ποιητή, την οποία φιλοτέχνησαν πολλοί ζωγράφοι, όπως οι Ν. Εγγονόπουλος, Γ. Κεφαλληνός, Π. Μοσχίδης, Γ. Μαυροΐδης, Π. Τέτσης, Χ. Καράς, Θ.Φ. Καραβία, Γ. Ιωάννου, Ντέιβιντ Χόκνεϊ, κ.ά. Μεταξύ αυτών και ο Γιώργος Δρίζος, ο οποίος προσέφερε στο Μουσείο Καβάφη, στην Αλεξάνδρεια, το έργο που είχε φιλοτεχνήσει πριν από 50 χρόνια.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει ακόμα και η μορφή του κοσμοπολίτη ποιητή, την οποία φιλοτέχνησαν πολλοί ζωγράφοι, όπως οι Ν. Εγγονόπουλος, Γ. Κεφαλληνός, Π. Μοσχίδης, Γ. Μαυροΐδης, Π. Τέτσης, Χ. Καράς, Θ.Φ. Καραβία, Γ. Ιωάννου, Ντέιβιντ Χόκνεϊ, κ.ά. Μεταξύ αυτών και ο Γιώργος Δρίζος, ο οποίος προσέφερε στο Μουσείο Καβάφη, στην Αλεξάνδρεια, το έργο που είχε φιλοτεχνήσει πριν από 50 χρόνια.
Η ιστορία του πορτρέτου από μόνη της είναι ενδιαφέρουσα. Στις αρχές της δεκαετίας του ΄60 ο Γιώργος Δρίζος έκανε με επιτυχία την πρώτη του έκθεση στο «Πρακτορείο Πνευματικής Συνεργασίας» του Μάριου Βαγιάνου, στην οδό Ομήρου στο Κολωνάκι. Τα έργα του απέσπασαν -μεταξύ άλλων- τις κολακευτικές κρητικές του Γιάννη Τσαρούχη και του καθηγητή Αλέκου Κοντόπουλου.
«Το "Πρακτορείο Πνευματικής Συνεργασίας" του Βαγιάνου, ο οποίος θεωρείται ένας
από τους καλύτερους Καβαφιστές, ήταν την εποχή εκείνη πόλος έλξης για τον
φιλότεχνο κόσμο της Αθήνας, ένα πνευματικό εργαστήρι, έτσι όπως το οραματίστηκε
ο ίδιος με την ίδρυσή του», θυμάται,
μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Γιώργος Δρίζος.