Ο
Πειραιάς επιδεικνύει εντυπωσιακούς ρυθμούς ανάπτυξης τρία χρόνια μετά τη
συμφωνία παραχώρησης στην Cosco, αναφέρεται σε μελέτη της Εθνικής Τράπεζας.
Συγκεκριμένα, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων (Ε/Κ ) στον Πειραιά (ο οποίος καλύπτει σχεδόν το 90% της ελληνικής αγοράς) υπερδιπλασιάστηκε την τελευταία τριετία (προσεγγίζοντας τα 2,7 εκατ.
TEUs (μονάδα μέτρησης της ποσότητας των
εμπορευμάτων) το 2012 από 0,85 εκατ. TEUs το 2010), όταν η διακίνηση στα
υπόλοιπα ανταγωνιστικά Μεσογειακά λιμάνια αυξήθηκε μόνο κατά 20% κατά την ίδια
περίοδο.
Έτσι, τα ελληνικά λιμάνια διαχείρισης Ε/Κ απορρόφησαν το 5,5% της
μεσογειακής διακίνησης το 2012 (από 2% κ.μ.ο. την περίοδο 2008-2010),
αναφέρεται στη μελέτη της τράπεζας.
Συγκεκριμένα, oι εντυπωσιακές επιδόσεις στο λιμάνι του Πειραιά την τελευταία τριετία οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στη μεταφόρτωση Ε/Κ που καλύπτει πλέον περίπου τα ? της διακίνησης.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μας, ο Πειραιάς
συνεχίζει να έχει σημαντικό περιθώριο περαιτέρω ανόδου όσον αφορά αυτό τον τύπο
διακίνησης Ε/Κ.